29°c
בהיר

טיול אופניים בשמורת מירון מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

סוג הטיול: עצמאי   |   אופן הטיול: רכוב   |   משך הטיול: כ- 5-4 שעות   |   דרגת קושי: בינוני   |   עונה מומלצת: כל העונות   |   מספר ק''מ: 19   |   מפת סימון שבילים מספר: 2
בקצרה...
שמורת מירון היא לא רק הר. יש בה נופים ירוקים, חורשים צפופים, חורבות נושנות ושפע של תצפיות נוף מפעימות.
מאפייני הטיול:   ●  טיול פריחה   ●   לא מעגלי
סיפור דרך
הגעה
נוסעים בכביש מס' 89 ומדרום לסאסא פונים דרומה לפי השילוט המוביל אל בית ספר שדה הר מירון, ומשם בכביש המטפס אל חניון הר מירון (זהו החניון המשמש גם את המטיילים בשביל המעגלי של ההר). רכב האיסוף ימתין בכניסה ליישוב חורפיש (הגעה מכביש מס' 89).
הערות: יש להצטייד בקסדה, משאבה, פנימיות להחלפה, כלים לתיקון נקרים והרבה מים לשתייה. בימי האביב פורחות כאן אדמוניות החורש, הנדירות יחסית.
המסלול
שמורת הר מירון אינה רק הר מירון. נכון, ההר הזה הוא פסגת הטיול, אבל מסתבר שיש לשמורה עוד הרבה מה להציע. ואופניים הם הדרך הטובה ביותר לחשוף את הפינות הקסומות שמציעה שמורה גדולה זו (למעשה, הגדולה ביותר בגליל – שטחה כ-90 קמ"ר). יש בה עושר נופי ובוטני, חיי בר פעילים וגם שרידים מן העבר. ולצד כל אלו, השמורה עוטה חורש ים תיכוני צפוף הצבוע בירוק עז – עדות לכמות המשקעים הרבה שיורדת כאן. אם תגיעו בימי האביב, תזכו גם לצפות בפריחה המרהיבה של אדמוניות החורש הנדירות, אבל עוד נגיע לכך בהמשך.
לאחר שמחנים את המכונית מתחילים ברכיבה מהחניון לכיוון דרום, לכיוון הר יוחאי. רוכבים כברת דרך קצרצרה (פחות מ-200 מטר) ופונים ימינה, אל דרך שמסומנת בסימון שבילים כחול. אל תתרגלו לסימון, כי בעוד זמן קצרצר מגיעים לפיצול, שבו פונים לכיוון דרום-מזרח (שמאלה), אל שביל ירוק. זהו קטע טכני מהנה ומאתגר עבור מי שמורגלים ברכיבה מסוג זה.
אם אתם חדי עין, כ-1.5 ק"מ מתחילת הרכיבה תוכלו להבחין מימינכם בבולען. לא נכנסים כמובן פנימה, אלא חוקרים אותו ממרחק בטוח. כמה מאות מטרים מאוחר יותר פונים בפיצול שמאלה. זכרו להישאר כל העת על השביל הירוק. עוד כמה מאות מטרים ותתגלה לעינכם אנדרטת הנצחה לזכר בן הכפר בית ג'אן, סלאח קאסם טפאש, שנפל במלחמת לבנון.
לצד אתר ההנצחה יש פיצול שבו פונים דרומה (ימינה, עדיין עם הירוק). כ-5 ק"מ מתחילת הרכיבה והגעתם אל עין זקן. לצד מעיין זה פורחות בעונה (באביב, בדרך כלל לא לפני חג פסח) אדמוניות החורש. כמשתמע משמן, הן אדומות, ובשל נדירותם היחסית, רבים מגיעים לחזות בהן. כדאי לדעת שמדובר בצמח המצוי בארץ בסכנת הכחדה. אז אם הגעתם בעונה הנכונה, רדו מהאופניים וצעדו בשביל הקרוי "שביל האדמוניות". זהו שביל קצר והוא יספק לכם מראה נפלא של מרבדי פריחה.
אחרי האתנחתא הבוטנית חוזרים וממשיכים ברכיבה על השביל הירוק, שנהפך לכחול באזור של עין זקן. מכאן ניבט היטב הר הלל, הקרוי על שם הלל הזקן. כ-2.5 ק"מ מעין זקן ישנה הסתעפות שבילים. פונים מערבה (ימינה), עדיין על הכחול, ונהנים מתצפיות הנוף שמספקת באזור זה שמורת מירון.
תוך זמן קצר מגיעים אל היישוב הדרוזי בית ג'אן. רוכבים מערבה ביישוב, ממשיכים כחצי ק"מ ובצומת הראשון פונים ימינה. בפנייה הבאה (קצת אחרי תחנת אוטובוס) שוב ימינה, אל כביש עם סימון שבילים שחור. בכיכר הראשונה פונים ימינה עד שמגיעים אל מרכז היישוב. אם אין לכם מפת סימון שבילים, פשוט שאלו את העוברים ושבים כיצד להגיע אל עין נום. דרך זו מסומנת בסימון אדום ועולה צפונה בערוץ. תוך זמן לא רב משתנה הסימון לשחור.
נקודת הציון הבאה, שמופיעה כ-15 ק"מ מתחילת הרכיבה, היא חורבת רכסון (או רכפון, כפי שמצוין בחלק מהמפות). ממנה ממשיכים על השביל השחור עוד כמה מאות מטרים ומגיעים לאנדרטה שהוקמה לזכרם של חללי אסון המסוקים, שהתרחש בחורף 1997.
מטפסים בכביש גישה צר עד לכניסה לחורפיש, פוגשים בכביש מס' 89 ומגיעים לרכב האיסוף שממתין לכם בכניסה ליישוב.
גליל מסלולי טיול ורעיונות לבילוי

תחת כיפת השמיים בגליל

עקבו אחרינו ברשתות החברתיות
מועדון חברים
רוצה לקבל את הניוזלטר המרהיב של ישראל טרוולר - החוויה הישראלית?

© כל הזכויות שמורות ל-israelTraveler תוכנה לצימרים   |   פרסמו אצלנו   |   צור קשר   |   אודות החברה  |   תנאי שימוש   |   מפת האתר